Μετά τη διενέργεια της δημοπράτησης του έργου στις 21-11-2005 με το σύστημα « μελέτη - κατασκευή », τον έλεγχο της διαδικασίας από τα αρμόδια όργανα του Ελληνικού Δημοσίου ( Ελεγκτικό Συνέδριο, Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφ. Δυτ. Ελλάδας ) σύμφωνα με την διαδικασίες που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία των δημοσίων και συγχρηματοδοτούμενων έργων , ανατέθηκε η εκτέλεση αυτού στην εταιρεία που μειοδότησε και πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
Κατά την πορεία εκτέλεσης των εργασιών κατατέθηκαν από την ανάδοχο λογαριασμοί εργασιών προς την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Ν. Α. Αιτ/νίας.
Κατόπιν ελέγχου αυτών και την απαραίτητη γνωμοδότηση της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφ. .Δυτ. Ελλάδας οι λογαριασμοί διαβιβάζονταν στο Περιφερειακό Ταμείο και την Δ.Ε.Υ.Α. Ναυπάκτου προς ενημέρωση και έλεγχο πριν από την πληρωμή του αναδόχου.
Από τα τέλη Νοεμβρίου του 2007 διαφάνηκε δυσχέρεια της Δ.Ε.Υ.Α. Ναυπάκτου ως προς τη πληρωμή της αναδόχου, αναφορικά με τα κονδύλια που είχε δεσμευθεί αυτή να διαθέτει για την εκτέλεση και πληρωμή των εργασιών ( ιδία συμμετοχή 16,25% και τον αντίστοιχο Φ.Π.Α.) σύμφωνα με τους όρους συνχρηματοδότησης.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο ανάδοχος να προβεί σε δήλωση διακοπής των εργασιών ως ο νόμος του δίνει το δικαίωμα , για χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Νοέμβριο του 2008.
Στο διάστημα αυτό συγκλήθησαν συσκέψεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την πρόοδο των εργασιών με την συμμετοχή των αρμόδιων υπηρεσιών και οργάνων (Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Ν.Α., Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Ναυπάκτου, Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή και Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου).
Με την άρση της διακοπής των εργασιών και τις διαβεβαιώσεις για αποπληρωμή των οφειλομένων χρημάτων προς τον ανάδοχο ξεκίνησαν οι εργασίες.
Παρόλα αυτά , τα προβλήματα δεν ξεπεράστηκαν πλήρως ,με αποτέλεσμα η ανάδοχος να υποβάλλει εκ νέου νόμιμο αίτημα διακοπής των εργασιών τον Μάρτιο του 2009 και η διακοπή αυτή να υφίσταται έως και σήμερα για τους ίδιους λόγους με την προηγούμενη (μη αποπληρωμή Φ.Π.Α).
Σύμφωνα με την ενημέρωση μας από τη Δ.Ε.Υ.Α. Ναυπάκτου, το οφειλόμενο ποσό για Φ.Π.Α. στον ανάδοχο έχει περιοριστεί και ανέρχεται σήμερα σε ποσό 580.00,00€ περίπου , με τον ανάδοχο όμως να διατηρεί το δικαίωμα εκ του νόμου να μην άρει τη διακοπή των εργασιών και το έργο να μην δύναται προς το παρόν να ολοκληρωθεί λειτουργικά.
Στα χρονικά διαστήματα διακοπής των εργασιών και όχι μόνον , πραγματοποιηθήκαν συσκέψεις στις έδρες των αρμόδιων για την εκτέλεση του έργου υπηρεσιών ( «Ταμείο Συνοχής» , Γραφείο Γ.Γ. Περιφ. .Δυτ. Ελλάδας ,Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας - Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή, Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας, Δ.Ε.Υ.Α. Ναυπάκτου , Γραφείο Δήμαρχου Ναυπάκτου), όπου όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη ελάμβαναν γνώση των τεχνικών προβλημάτων καθώς και διαλέγονταν ως προς την εξεύρεση λύσης για τα οικονομικά προβλήματα του έργου.
Σημειώνεται ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι στο έργο παρεβρέθησαν στην Επιτροπή Παρακολούθησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του «Ταμείου Συνοχής» στη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο του 2009 όπου και ετέθησαν και αναλύθηκαν όλα τα προβλήματα τεχνικά και οικονομικά προκειμένου να επιλυθούν και να ολοκληρωθεί το έργο.
Επέκταση Αποχετευτικού Δικτύου Λυμάτων Ναυπάκτου - Ενημέρωση για την πορεία του έργου - Σελίδα 2
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Επικαιρότητα
Ευρετήριο Άρθρου
Σελίδα 2 από 3